fbpx

Cum pregătești un newsletter de succes

După părerea noastră, și în anul 2024 email marketingul va rămâne un instrument de succes. De aceea, aș vrea să îți arăt cum să pregătești un newsletter de succes dacă anul acesta îl ai în strategia ta.

Primul pas când pregătești un newsletter

Deși articolul de astăzi nu abordează realizarea unei strategii marketing, aș vrea să rămâi cu ideea că TREBUIE să ai o astfel de strategie dacă vrei să obții rezultatele așteptate.

Este important ca instrumentele pe care le folosești să fie corelate între ele.

De exemplu, dacă pe site am o campanie de Valentines Day, newsletterul, partea de social media și reclamele ar trebui să o acompanieze.

Întrebări pe care să ți le pui înainte

Newsletterul e și el o parte importantă din această strategie de marketing, însă dacă nu ești pregătit să îl incluzi în planul tău, nu o face.

Uite câteva întrebări pe care să ți le pui înainte ca să îți dai seama dacă e momentul oportun pentru un newsletter:

  • Care este scopul acestui newsletter? Ce vreau să obțin?
  • Cum aduc oameni în baza de date?
  • Ce integrator folosesc? (variante pe care noi le recomandăm: MailPoet, NewsMan, Mailchimp
  • Ce structură va avea newsletterul? Ce va conține?
  • Care va fi recurența lui? – dacă tu ești cel care pregătești un newsletter, asigură-te că această recurență e un lucru sustenabil, un lucru de care te poți ține.

Cum pregătești un newsletter – calendar de conținut

Acum că ai pregătit strategia, știi care este rolul lui, hai să vedem care este următorul pas.

Unul dintre cele mai utile lucruri pe care le facem cu clienții noștri pe zona de e-mail marketing este să setăm încă de la începutul colaborării un calendar de conținut pentru newsletter.

Acest calendar de conținut este un calendar pe minim 3 luni, împărțit în săptămâni în care trecem recurența newsletterelor precum și potențiale subiecte.

Astfel, agreăm încă de la început direcția în care mergem și avem și o predictibilitate. Da, mai poate suferi mici modificări, însă tot ne ajută enorm pe fiecare dintre noi.

Cum pregătești un newsletter – forma

După ce pregătim și calendarul ne punem pe scris. Cel mai important lucru dintr-un newsletter este… TITLUL.

De ce? Pentru că titlul este cel care îi convinge pe oameni să îți deschidă e-mailul. Degeaba ai cel mai bine documentat, inspirat conținut dacă titlul e unul care nu stârnește nicio emoție.

Câteva exemple de titluri care atrag atenția:

  • cele care stârnesc curiozitatea – ex: Sigur nu știai asta; N-ai fi crezut că e în stare de așa ceva.; A fost îngrozitor;
  • cele de tip listă: 5 lucruri învățate de la călugări; 3 lecții pe care aș vrea să le dau mai departe
  • îndemn la acțiune: Învață cum să scrii texte cu impact! (curs gratuit)
  • replici care trezesc o emoție ale altor persoane: „Mi-a fost frică să spun adevărul.” „Mă îngrășasem 10 kg atunci.”

Și lista nu se oprește aici. Există multe, multe variante. Cel mai bun truc pe care ți-l pot oferi aici este să te gândești la un titlu care să stârnească o emoție.

Ce conține newsletterul:
– o formulă de salut, ceva caracteristic brandului tău,
– informația pe care dorești să o transmiți, cât se poate de structurată astfel încât să fie ușor de citit;
– o formulă de încheiere.

Cum poți să îl faci mai catchy și de impact

Cu siguranță că un conținut bun va bate orice truc, însă ca să ai un impact considerabil îți sugerez:

  • să nu ai propoziții foarte lungi;
  • să adaugi poze pentru a-l face mai dinamic;
  • bolduiești cuvintele cheie pentru a capta atenția și celor care citesc pe diagonală;
  • să inserezi linkuri către produsele/serviciile tale acolo unde este cazul;
  • să adaugi subtitluri dacă newsletterul este unul lung;
  • să îndemni oamenii la acțiune – ex. vrei să afli mai multe despre cum te putem ajuta să îți crești afacerea? Programează un call gratuit.

Sper ca aceste informații să îți fie de folos și să te ajute să pregătești un newsletter de impact, cu o rată de deschidere cât mai mare!

Mult spor în toate,
Mădă

Vrei ca afacerea ta să prospere?

te poate ajuta!

Obține un APEL GRATUIT de consultanță

Obține 10 000 lei pentru afacerea ta

30 de minute în care poți pune orice întrebări îți dorești, iar unul dintre specialiștii noștri îți va oferi mai multă claritate.

Completează formularul în perioada 15-30 aprilie și fii tu cel care obține o finanțare în servicii de marketing în valoare de 10 000 lei pentru business-ul tău!