Sigur te-ai gândit până acum că la un moment dat ai vrea să creezi un ebook. Însă ai abandonat ideea pentru că n-ai știut de unde să începi.
Misiunea mea de astăzi este să fac puțină lumină. Astfel vei înțelege pe ce drum să o apuci atunci când decizi să creezi un ebook.
Dar înainte să începi să creezi un ebook…
Îți recomand să răspunzi la câteva întrebări. De-abia după ce ai răspuns, apucă-te efectiv de treabă. Nu face greșeala să sari pași pentru că s-ar putea să muncești degeaba.
„Hai cu întrebările alea!”
Notează:
- Care este subiectul pe care aș vrea să îl abordez în ebook?
- Publicul este interesat de acest subiect?
Recomand să faci research. Google Trends îți poate fi util în această situație pentru că îți arată cât de des caută oamenii un subiect.
O variantă la fel de bună este să îți întrebi audiența de pe rețelele de socializare dacă este interesată de subiectul respectiv.
Dacă nu există interes, renunță. Găsește alt subiect. Nu îți complica existența încercând să vinzi pălării de soare când afară plouă torențial.
Ce facem apoi?
I. Facem o structură a textului ebookului.
Când începi să creezi un ebook e foarte important să ai o structură cât mai clară, ușor de urmărit de către cititori.
O structură ar putea fi: titlu, cuprins, introducere (foarte pe scurt motivul pentru care ai ales să scrii ebookul, de ce ai considerat că este o nevoie); câteva cuvinte despre tine, ce te recomandă să abordezi subiectul respectiv, conținutul efectiv împărțit în capitole; concluzii.
II. Scriem ebookul.
Îți recomand să îl scrii în Word. Pentru o ghidare extra citește ebookul „Cum să scrii postări cu impact”. E un ebook dedicat postărilor pe Instagram, dar mai mult de jumătate din conținut te ajută în orice fel de text ai scrie.
Sunt acolo niște principii foarte importante care transformă un text într-unul cu adevărat bun. Unul care să fie citit de la început până la sfârșit.
După ce l-ai scris lasă-ți câteva zile libere, iar ulterior recitește-l. O să mai descoperi câteva litere pierdute.
III. Alegem titlul.
Foarte, foarte important acest pas. El este cel care influențează într-o proporție uriașă decizia de cumpărare.
Tot în ebookul de care ți-am zis mai sus găsești niște recomandări de titluri care vor capta atenția. Sunt niște structuri magice care funcționează de fiecare dată.
IV. Creăm designul ebookului.
Poți folosi Canva sau PowerPoint. Cea mai la îndemână variantă este totuși Canva pentru că găsești template-uri pentru formatul de ebook (512×800 px).
Alege template-ul potrivit, modifică-l astfel încât să fie în acord cu brandul tău sau creează unul de la 0 și începe să inserezi textul. Nu uita să ții cont de margini și să numerotezi paginile.
Pare simplu, dar este o treabă destul de migăloasă. Rezervă-ți mai mult timp.
După ce ai terminat ebookul, exportă-l în PDF.
V. Creăm pagina de prezentare a ebookului.
Practic aceasta este o pagină pe site unde tu îți prezinți ebookul.
Dacă vorbim despre un ebook gratuit, nu ar trebui să aibă foarte mult text – câteva beneficii, de ce ar trebui să descarce oamenii ebookul, o scurtă introducere și cine ești tu, ce te-a recomandat să scrii acest ebook.
Dacă vorbim despre un ebook cu plată, aici se mai complică lucrurile. Ai nevoie de mai multe elemente:
- puțin context, ca să se înțeleagă de la ce a pornit dorința de a scrie acest ebook;
- spune ce probleme rezolvă acest ebook;
- care sunt beneficiile pe care le are acea persoană dacă descarcă ebookul (5, 7, 10 beneficii);
- adaugă și video pentru credibilitate;
- adaugă feedback-uri (de îndată ce le primești pe primele le inserezi);
- spui ce te recomandă pe tine să scrii acest ebook.
Pentru ambele variante îți recomand să folosești și imagini pe pagină. Chiar și una, două imagini cu tine.
Totodată, pe lângă acestea este necesar să realizezi și setările tehnice prin care să faci legătura cu emailul (să colectezi emailurile celor care descarcă și să trimiți celor care au plătit automat) și cu procesatorul de plăți.
Pentru procesatorul de plăți trebuie să închei un contract cu un astfel de procesator (ex. Netopia) și să îl integrezi pe site.
Am ajuns la final. Acum ebookul tău e gata să fie promovat și să ajungă la oamenii doritori să îl citească.
Posibile întrebări
1. Ce dimensiuni ar trebui să aibă ebookul?
Aici depinde foarte mult de tine. Nu există niște reguli clare. Tu ești cel care alege ce proporții va avea.
Totuși, oferă valoare oamenilor. Nu scrie mult doar ca să bifezi un număr de cuvinte. Focusează-te pe a crea un conținut valoros.
2. Ce preț ar trebui să aibă?
Din nou, tu ești cel care stabilește prețul. Nici aici nu există o regulă.
3. Cum decid dacă să fie gratuit sau cu plată?
Aici depinde foarte mult care este strategia ta. Dacă vrei să colectezi emailuri pentru a strânge o bază de date cu care să comunici constant vei face un ebook gratuit.
Dacă ai deja o audiență formată (fie în social media, fie o bază de date pe email) poți alege să faci un ebook cu plată.
Un gând de final
După cum ai văzut să creezi un ebook nu e o treabă chiar așa de ușoară. Sunt pași pe care atunci când ai mai citit ebookuri nu i-ai văzut. Însă ei există.
Ia-ți timp pentru a te organiza și ai răbdare cu tine. Doar așa va ieși un ebook așa cum îți dorești.
Dacă simți totuși că elaborarea unui ebook ți-ar lua mult timp de care poate nu dispui, hai să lucrăm împreună.
Te ajutăm să creezi un ebook de care să fii cu adevărat mândru!
Cu drag,
Mădă