Faptul că te interesează cum să faci grafica postărilor tale din social media înseamnă pentru noi un lucru bun: îți dorești să-ți îmbunătățești prezența în mediul online. Și vrem să te felicităm pentru asta.
În era digitală, fiecare brand personal sau business trebuie să înțeleagă importanța designului grafic în social media. Postările grafice bine realizate au un impact mai mare decât cele bazate exclusiv pe text.
O primă impresie puternică este esențială, iar postările vizuale captează atenția utilizatorilor instantaneu; chiar înainte ca aceștia să înceapă să citească conținutul textului.
Ce este mai exact grafica asta despre care vorbim și cum te ajută în social media?
Designul grafic este arta de a combina textul și imaginile pentru a comunica un mesaj clar și estetic din punct de vedere vizual.
Iată 3 motive pentru care îți vei dori să știi cum să faci grafica postărilor tale din social media cât mai atractivă:
- Grafica și imaginile captează atenția oamenilor mai rapid decât textul simplu.
- Elemente vizuale clarifică și subliniază mesajul tău, îl fac mai ușor de reținut.
- Un design consistent ajută la construirea identității brandului tău.
Un secret…
Ne vom opri puțin aici ca să-ți spunem un secret.
Scopul principal al social media nu este vânzarea. Ci awareness-ul. Ne propunem ca un număr cât mai mare de oameni să cunoască brandul nostru.
Potențialii clienți fac cunoștință cu brandul tău și vor reține culorile de brand, logo-ul, stilul designului grafic al postărilor. Astfel, în momentul în care vor dori să achiziționeze ceva de la tine, cunoscându-te deja, vor avea încredere.
Bun, acum că ai înțeles cât de important este să știi cum să faci grafica postărilor tale din social media să fie atractivă, putem trece la treabă.
E necesar să acorzi atenție câtorva elemente, pe care le vom discuta mai departe:
Tool de realizare a graficii
În primul rând, va fi nevoie să alegi un tool cu care vei realiza grafica postărilor.
Recomandarea noastră este să folosești Canva. Este o aplicație intuitivă, ușor de învățat, care îți oferă template-uri, elemente grafice, imagini, videoclipuri pe care le poți adăuga în design-ul tău cu un singur click.
Dimensiune
Stabilește dimensiunea postărilor tale. Sugestia noastră este să optezi pentru pătrat (1080 x 1080 px) sau portret (1080 x 1350 px).
Acestea se vor vedea bine atât pe Facebook, Instagram, cât și pe LinkedIn.
Logo
Mai trebuie să spunem că logo-ul stă la baza imaginii de brand? Nu credem. Așa că ar fi bine să te asiguri că logo-ul nu lipsește din grafica postărilor tale din social media.
Culori
Care sunt acele 2-3 culori care reflectă imaginea ta de brand?
Pot fi cele folosite în logo, poate împreună cu o non-culoare (alb/negru). Asigură-te că există un echilibru între culorile folosite pentru a evita o supraîncărcare vizuală.
Dacă nu ai stabilit încă o paletă semnificativă pentru identitatea brandului, poți parcurge articolul Cum alegi culorile de brand potrivite pentru business-ul tău.
Fonturi
Fonturile joacă un rol important în grafica postărilor tale din social media, influențând modul în care este perceput mesajul tău.
Fonturile potrivite îmbunătățesc lizibilitatea și atractivitatea postărilor.
Recomandarea noastră este să folosești maximum două fonturi, pentru a menține consistența. Alege fonturi care reflectă personalitatea brandului tău.
Încă un sfat ar fi să eviți fonturile foarte ondulate. Știm că sunt drăguțe și arată fain, dar fac textul să fie greu de parcurs.
Inspirație
Normal că te încurajăm să fii creativ și să-ți construiești propria grafică unică.
Dar, uneori, poate fi util să ai la dispoziție câteva surse de inspirație. Pe lângă ce îți oferă Canva, te-ar putea ajuta și Pinterest în acest sens.
Sfaturi pentru realizarea graficii postărilor tale din social media:
- Folosește linii pentru a direcționa privirea către ceva important și pentru a pune accentul pe o anumită informație ce merită reținută.
- Folosește dimensiuni diferite pentru elementele grafice, astfel încât cel mai mare să fie cel ce vrei să fie în centrul atenției. Dacă toate vor avea aceeași dimensiune, designul va deveni plictisitor și greoi.
- Asigură simetria graficii tale. Ochiul uman este natural atras de simetrie, creează o stare de calm.
- Joacă-te cu transparența. Aceasta creează iluzia mișcării și face ca elementele vizuale să interacționeze între ele.
- Echilibrează grafica.

Gândește-te că fiecare element pe care îl adaugi are o “greutate”. Fie că e vorba de imagini sau text, ajustează dimensiunile și “cantitățile” elementelor din grafica ta, pentru a obține o compoziție echilibrată
Sperăm că acest articol ți-a oferit direcțiile necesare pentru a înțelege cum să faci grafica postărilor tale din social media să fie atractivă.
Ține minte! Orice faci, asigură-te că este în strânsă legătură cu imaginea ta de brand, pentru a-ți asigura o identitate vizuală constantă.
Am încercat să-ți oferim câteva informații de bază, utile la început, care cu siguranţă nu au cum să înlocuiască munca unui designer. Dacă îți dorești o grafică mai complexă, sugestia noastră este să lucrezi cu un designer.
Spor în tot ce faci,
Daria și Bianca