Info companie
Boomag este un magazin online cu articole pentru copii (jucării, articole școlare, cărucioare etc.), dar și cu articole sportive și outdoor.
Afacere începută în anul 2020, Boomag și-a dorit să crească cifra de afaceri considerabil în anul 2021, susținând o marjă a profitului care să îi permită dezvoltarea ulterioară.
Plan promovare
Colaborarea cu Boomag a început la finalul anului 2020, dar studiul de caz prezent se raportează la o perioadă relativ scurtă de timp (23 iunie 2021 – 31 iulie 2021), în plin sezon cald.
Introducând pe stoc noi produse outdoor de vară, Boomag și-a dorit o vânzare accelerată a stocurilor, astfel am abordat situația pe mai multe planuri, însă principalul a fost promovarea pe Google.
Lucrurile s-au desfășurat în următoarea ordine:
- Analiza cuvintelor cheie și potențialul acestora;
- Crearea a 4 campanii Google Ads: 1x campanie inteligentă shopping ads, 1x campanie search, 1x campanie dynamic search, 1x campanie display de retargeting;
- Analiza constantă a performanețlor fiecărei campanii și optimizarea acestora (limite CPC, cuvinte negative, optimizare buget);
- Renunțarea la campaniile de search și dynamic search pentru că nu aduceau rezultatele estimate;
- Introducerea unei noi campanii de shopping ads pentru segmentare și un mai bun control asupra lucrurilor care se întâmplă.
Rezultate obținute
Buget total cheltuit pe Google: 6.300 lei;
Venituri totale obținute din Google: 135.228 lei;
Return of Ad Spend (ROAS): 21,46
Neavând o altă perioadă de referință pentru înregistrarea progresului pentru produsele promovate, promitem că o să te ținem la curent cu rezultatele din 2022.
Concluzii
Google Ads este un instrument care are un potențial de creștere a vânzărilor uluitor dacă este folosit așa cum trebuie, iar perioadele în care îl folosești corespund cu perioadele în care audiența este interesată de produsele tale.
Campaniile de shopping ads au avut cele mai bune performanțe, rezultând faptul că audiența dorește să cumpere cât mai repede un produs atunci când are nevoie de el.
Campanie de display retargeting nu a obținut rezultatele așteptate, însă am hotărât să o lăsăm să ruleze pe toată perioada desfășurării campaniei, astfel încât să creștem și în zona de awareness.