Dacă ai o pagină activă de Instagram cu siguranță te-ai gândit la un giveaway. Sau mai bine zis la cum să organizezi un giveaway de succes. Ce înseamnă de succes? Ei bine, asta doar tu știi.
Din acest motiv primul pas pe care ar trebui să îl faci este să te gândești ce îți dorești tu de la acest concurs. „Vreau să aduc urmăritori noi pe pagină?”, „Vreau să îmi cresc rata de interacțiune la postări?”, „Vreau să mă apropii mai mult de comunitatea mea?”. E bine de știut că nu le poți avea pe toate.
În funcție de întrebarea pe care o ai în minte, vei ști exact și cum ar trebui să arate acest giveaway.
Cum realizăm concret un giveaway?
În primul rând ai nevoie de o postare în care să arăți care este premiul. Ar fi ideal ca pe această poză să inserezi și textul „Giveaway”. În felul acesta vei atrage atenția tuturor persoanelor (chiar și acelora care nu citesc descrierea).
Poți da și un nume specific giveaway-ului pentru a atrage și mai mult atenția (Giveaway educat, Giveaway primăvăratic).
Următorul pas și cel mai important este să scrii concret regulile de participare, data până la care are loc concursul, cum se extrage câștigătorul, precum și dacă acesta se desfășoară exclusiv pe teritoriul României. În felul acesta „te pui la adăpost” dacă o persoană ce locuiește în afara țării câștigă și tu nu ai cum să îi livrezi premiul.
3 lucuri pe care să nu le faci când organizezi un giveaway
1. Nu exagera cu numărul giveaway-urilor.
Sunt foarte multe persoane care s-au gândit că au găsit soluția magică cu aceste giveaway-uri. Ei bine, din păcate, nu este așa. Chiar dacă numărul tău de urmăritori crește rapid, asta nu înseamnă că și interacțiunile îți cresc. Și nici nu înseamnă că vei avea mai mulți clienți.
Cred că prin aceste cuvinte ai inteles de ce există pagini care au 20 k urmăritori și 100 de likeuri la poze.
Când pagina noastră crește prea repede, nu avem timpul necesar să interacționăm cu toți urmăritorii noi. Concluzia? Postările noastre nu le apar în feed.
Mai mult decât atât, un număr mare de giveaway-uri atrage oameni care sunt interesați doar de giveaway-uri. Oamenii aceștia nu vor cumpăra niciodată ceva de la tine, ci doar vor aștepta să le oferi premii.
Recomand să faci max. unul pe lună.
2. Nu oferi premii ce nu au legătură cu brandul tău.
Gândește-te de ce te urmăresc oamenii. Care este nișa ta?
Dacă tu ai un business în care vinzi lenjerii de pat, giveaway-ul ar trebui să fie tot din sfera asta. În felul acesta atragi oameni interesați de acele produse. Atragi potențiali clienți.
Sunt premii ce ar atrage atenția oricui, într-adevăr (ex. un Iphone), însă obiectivul tău nu este acesta. Ai nevoie de oameni care să rezoneze cu informațiile din pagina ta, nu doar să participe la giveaway-uri.
3. Nu introduce prea multe reguli de participare.
Știu că ți-ai dori ca printr-un astfel de concurs să atingi mai multe obiective. Poate să aduni mai mulți urmăritori. Poate să și crești engagementul. Însă adu-ți aminte că cine aleargă după mai mulți iepuri nu prinde niciunul.
Cu cât adaugi mai multe reguli, cu atât crești reticența oamenilor în a se înscrie.
Cum să organizezi un giveaway de succes – AȘA DA vs AȘA NU
Să presupunem că avem o editură. Pagina noastră are un content exclusiv dedicat lecturii, cărților în general.
Ce oferim la giveaway? – 10 cărți nou apărute la editură.
Reguli de participare:
AȘA DA:
1. Scrie-ne într-un comentariu care este titlul cărții tale preferate.
2. Asigură-te că ne urmărești.
Concursul se încheie pe data de 15.04.2022. Concursul se desfășoară doar pe teritoriul României. Câștigătorul va fi ales prin tragere la sorți.
AȘA NU:
1. Scrie-ne într-un comentariu care este titlul cărții tale preferate.
2. Etichetează 3 prieteni.
3. Asigură-te că ne urmărești.
4. Distribuie postarea în story.
Cu cât pui mai multe reguli, cu atât vei avea mai puțini înscriși.
Sper că aceste recomandări ți-au fost utile și că ai înțeles că pe cât de valoros poate fi un giveaway, pe atât poate fi de toxic dacă nu e făcut cum trebuie.
Și pentru că îmi doresc să îți ofer și mai multe informații utile pentru contul tău de Instagram, te invit la workshopul Cum să construiești o comunitate în social media. Are loc pe 10 mai, de la ora 19.30 și pe lângă cele 2 ore live, ai parte și de 3 bonusuri ce au o valoare de peste 500 lei.
Mult succes!