Poate ai observat că, așa cum există anumite „perioade de foc în marketing”, precum campaniile de Paște, Crăciun sau Black Friday, așa există și perioade de liniște, în care pare că nu se întâmplă mare lucru, de exemplu zilele de după Crăciun.
În acele perioade, avem parte de clienți tăcuți, pe care nu îi mai găsim online în număr atât de mare, care vor să ia o pauză, să se detașeze puțin de mediul online sau anumite subiecte.
Sunt și anumite evenimente care, o dată la ceva vreme, pot „fura” din atenția publicului. Cum a fost cazul alegerilor prezidențiale din 2024. Toată lumea voia să citească știri despre alegeri, să vadă live-uri, să iasă la proteste. Pe scurt, oamenii păreau să nu mai fie interesați și de alte lucruri în acea perioadă.
Specialiștii de social media știu cel mai bine cât de slabe au fost cifrele de engagement în acele perioade pe conturile clienților. Însă, e complet normal.
Cel mai important lucru pe care îl putem face în aceste perioade este să ne adaptăm comportamentului consumatorului. Iar asta nu presupune să dispărem din mediul online doar pentru că nu mai primim la fel de multă atenție.
Așa că, având experiența alegerilor din ultimul an, uite ce ar fi bine să iei în considerare în această perioadă.
1.Fii consecvent chiar și în această perioadă în care pare că nimeni nu e interesat de ce ai de spus
Cea mai mare greșeală pe care o poți face este să te oprești din a fi prezent în mediul online. Ai observat că mereu există branduri care și-au adaptat comunicarea în funcție de evenimentele de care era preocupată societatea?
Dacă îți permite contextul, poți face și tu asta. Însă, îți recomandăm să stai departe de anumite afilieri politice.
Sfaturi rapide:
- Reciclează postări publicate în trecut – nu este nimic greșit în a repeta anumite informații oamenilor care ne urmăresc.
- Continuă să apari frecvent pe canalele de comunicare prin postări organice.
- Programează conținutul în avans, astfel încât să nu pierzi ritmul sau timpul prea mult.
- Iar în loc să oprești campaniile pe care le ai în derulare, o idee mai înțeleaptă ar fi să reduci bugetul, urmând să fie crescut după această perioadă.
2. Privește această perioadă ca pe o oportunitate în care poți să te gândești mai bine la o viitoare strategie de promovare după alegerile prezidențiale
Poate că fix această perioadă liniștită, unde atenția publicului tău țintă este în altă parte, este oportună pentru a începe să creezi în tihnă o strategie de marketing pe care să o aplici în momentul în care lucrurile revin la normal.
Sunt puține perioade așa liniștite în marketing, în care să poți să ai timp să pui pe hârtie ideile tale. Profită de această oportunitate!
Întrebări utile pentru această perioadă:
- Ce a funcționat cel mai bine în campaniile trecute?
- Ce tip de conținut a generat cel mai mult engagement?
- Cum pot adapta strategia în funcție de contextul creat de după alegeri?
3. Este timpul perfect pentru a-ți consolida relația cu publicul țintă, decât să încerci să ajungi și la alte persoane
În perioadele liniștite nu e momentul potrivit să vinzi agresiv – e momentul să asculți, dar și să continui să vorbești cu oamenii care deja te cunosc. Creează conținut cu scopul de a întări legăturile deja create: spune povești, lansează întrebări, cere păreri.
Idei de conținut în această perioadă pentru a-ți consolida relația cu publicul tău țintă:
- Sondaje sau întrebări în story
- Recenzii repostate ale clienților
- Povești din culisele brandului
Nu te lăsa descurajat de aceste perioade, doar învață să te adaptezi contextelor și să le folosești mai degrabă ca pe oportunități în strategia ta de marketing.