Problema
Administrând campaniile publicitare pe Facebook și Google pentru un client la început de drum (eCommerce), am remarcat faptul că existau prea multe neconcordanțe între anumite cifre pe care noi le măsuram pentru a face optimizarea procesului de advertising.
În timp ce Facebook și Google înregistrau numeroase click-uri pe campaniile pe care le rulam, Google Analytics arăta îngrijorător.
Doar 60% dintre click-urile înregistrate ajungeau de fapt pe website. Aiurea! Dar de ce se întâmpla asta?
Am analizat problema pe toate părțile și ne-am dat seama că viteza de încărcare a site-ului este cea care trage în jos traficul pe site și implicit vânzările.
Mulți oameni erau interesați de produsele noastre, dădeau click, dar nu așteptau 5-10 secunde să se încarce site-ul nostru.
Plan:
Am început să analizăm care sunt acele elemente care îngreunează viteza de încărcare a paginilor folosind tool-ul PageSpeed Insights.
Am identificat problemele, iar apoi am început să facem următoarele lucruri:
- Am redimensionat și optimizat imaginile produselor pe site, astfel încât acestea să aibă cea mai bună calitate, dar la o dimensiune mult mai mică;
- Am scos toate liniile de cod care nu foloseau deloc site-ului;
- Am făcut un upgrade la serviciile de găzduire;
Rezultate obținute
Făcând aceste lucruri am obținut următoarele rezultate de la o lună la alta:




Mențiune: Bugetele de marketing au rămas constante în aceste două luni.
Concluzii
De multe ori, e necesar să privim în afara cutiei pentru a vedea care sunt problemele reale afacerii. Nu e de ajuns doar să avem reclame bune, ci toate lucrurile pe care le facem în online e necesar să fie bine făcute.
Am reușit să dublăm venitul clientului nostru de la o lună la alta cu o investiție minimă.