fbpx

De ce giveaway-urile în social media nu funcționează cum îți dorești

Mâna sus dacă ai un business și te-ai gândit să faci un giveaway sau chiar ai organizat unul, însă lucrurile nu au ieșit așa cum voiai tu. 

Cei mai mulți dintre cei care au organizat măcar o dată un astfel de concurs au întâmpinat provocări.

Pentru a înțelege rolul lui, este important să știm de unde a pornit conceptul de giveaway în socila media.

Deși termenul este relativ nou, conceptul își are rădăcinile cu mult în trecut. Companiile din secolul XX obișnuiau să trimită prin poștă sau să ofere în magazinele fizice mostre gratuite cu produsele pe care le vindeau. Scopul era acela de fidelizare a clientului. 

Practic, ajungeai în magazin, și pe lângă produse pe care obișnuiai să le cumperi, primeai și o mostră cu alte produse. Aveai astfel șansa să testezi gratuit un nou produs și dacă ți-ar fi plăcut, chiar să îl cumperi.

Tehnica este încă destul de întâlnită în foarte multe magazine din America; este o practică ce încă funcționează într-o piață suprasaturată de produse și servicii. 

Întorcându-ne în prezent, probabil ai observat că tot mai des brandurile obișnuiesc să organizeze giveaway-uri pe paginile de social media. 

De multe ori acestea nu aduc rezultatele dorite pentru că nu sunt luate în considerare câteva aspecte esențiale.

Uite câteva dintre greșelile pe care le poți face când organizezi un giveaway:

Brandul tău nu știe clar ce urmărește prin acest giveaway în social media

    Atunci cnd vrem să organizăm un astfel de concurs trebuie să știm încă de la început ce dorim să obținem la final. Dorim awareness asupra produsului, mai mulți urmăritori, engagement la postare sau dorim să ne răsplătim comunitatea?

    Și aici trebuie să ne punem pe foaie obiective de tipul SMART care să ne ajute să clarificăm acest aspecte. Fără o direcție, vom continua să facem giveaway-uri și să fim dezamăgiți că lucrurile nu se întâmplă așa cum vrem noi. 

    Nu desfășori acest concurs prin intermediul unor persoane pasionate de produsele sau serviciile tale (influencer marketing)

      Recomandările venite de la alți oameni vor fi mereu mult mai apreciate de către publicul țintă decât orice reclamă realizată. La fel este și în cazul acestor concursuri. 

      Oamenii care au comunități relevante pentru nișa ta au șanse mai mari să atragă participanții potriviți la giveaway decât brandul tău.

      Fă o listă cu micro-influencerii care rezonează domeniul tău și încearcă să realizezi acest giveaway în parteneriat.

      Ai foarte multe condiții de participare la giveaway

        Nu o dată am văzut giveaway-uri la care trebuia să îndeplinești foarte multe criterii pentru a participa. Iar dacă analizam și ceea ce ai fi putut câștiga, îți dădeai seama că aceste eforturi nu meritau. 

        Trăim în secolul vitezei unde toată lumea este bombardată cu informații din toate locurile. Alege să pui condiții de participare în funcție de obiectivele tale!

        De exemplu, dacă scopul tău este să creezi awareness, ajută să pui o singură condiție de participare: un share pe story sau menționarea unui prieten în comentarii. Keep it simple! 

        Te adresezi tuturor prin ceea ce oferi

          De câte ori nu ți s-a întâmplat să faci un giveaway în care se poate înscrie oricine (like și comentariu), dar rezultatele să nu fie cele așteptate?

          Vin oameni noi în comunitatea ta, însă constați faptul că aceștia nu fac parte din avatarul tău de client. Cu alte cuvinte, nu vor cumpăra niciodată de la tine.

          Asta se întâmplă pentru că ai lăsat giveaway-ul deschis pentru orice persoană.

          Produsele și serviciile tale nu pot satisface nevoile și dorințele tuturor. 

          De aceea, este important să menționezi de fiecare dată cui se adresează acest giveaway. Exemplu: „distribuie postarea către un prieten care este iubitor de munte și are nevoie de produsul x”. 

          Așa vei aduce pe paginile tale de social media oamenii care rezonează cu ceea ce oferi și ar fi dispuși să se înscrie la giveaway. 

          Organizezi prea des giveaway-uri

            Așa cum am mai spus, aceste concursuri ar trebui organizate având o strategie în spate. 

            Nu organizăm un giveaway în social media doar pentru că cei din concurență fac asta sau doar pentru că e la modă. Analizează și cifrele și vezi dacă businessul tău își permite un astfel de concurs.

            Mai mult, chiar dacă bugetul permite, acest giveaway în social media nu ar trebui să fie recurent pe paginile brandului tău.

            De ce? 

            Oamenii vor învăța că pot să aibă ocazional lucruri gratis de la brandul tău. Astfel, va exista posibilitatea să nu mai fie atât de deschiși să cumpere produsele tale pentru că vor aștepta un giveaway.

            Pune-ți întrebarea dacă merită de fiecare dată când vrei să realizezi un astfel de concurs. 

            Acestea sunt unele dintre principalele motive pentru care, uneori, giveawayul nu aduce rezultatele așteptate. Fii atent la fiecare aspect atunci când organizezi un giveaway în social media!

            Și nu uita: începe cu un scop bine definit!

            Dacă îți dorești să lucrăm împreună pentru organizarea unui giveaway sau ai nevoie de consultanță în social media, contactează-ne aici.

            Mult spor,
            Georgi

            Vrei ca afacerea ta să prospere?

            te poate ajuta!

            Obține un APEL GRATUIT de consultanță

            Obține 10 000 lei pentru afacerea ta

            30 de minute în care poți pune orice întrebări îți dorești, iar unul dintre specialiștii noștri îți va oferi mai multă claritate.

            Completează formularul în perioada 15-30 aprilie și fii tu cel care obține o finanțare în servicii de marketing în valoare de 10 000 lei pentru business-ul tău!