Info generale
Retargeting sau remarketing este acea parte a promovării online în care o companie face tot posibilul să apară în fața potențialilor clienți de mai multe ori pentru a îi convinge să încheie vânzarea.
Ca să înțelegi mai bine despre ce e vorba, adu-ți aminte când ai intrat ultima oară pe un site de încălțăminte și ai dat click pe niște adidași care-ți plac. În următoarea perioadă, pe Facebook și pe Google ți-au apărut de nenumărate ori acei adidași. Și într-un final poate i-ai cumpărat.
Cum funcționează lucrurile?
În studiul de caz de față n-am să-ți arăt o singură campanie care a adus rezultate, ci o să-ți prezint mai multe campanii de retargeting, pe mai multe companii.
Înainte de a seta o campanie de retargeting/remarketing, ține cont că e necesar să ai ceva trafic pe site, Instagram, Facebook sau TikTok pentru a putea obține performanțe bune.
Hai să-ți arăt în câțiva pași cum ar trebui să funcționeze lucrurile:
- Găsește modalități prin care să aduci trafic pe site, pe Instagram/Facebook etc.;
- Ia în considerare crearea de conținut organic (pe social media sau pe blog) sau promovarea plătită către audiență rece (oameni care nu te știu încă);
- După ce atingi un număr lunar de 3-4000 de vizitatori, poți începe să setezi reclamele de retargeting;
- Pentru că oamenii nu cumpără din prima, ai grijă să apari de cât mai multe ori în fața lor prin reclamele tale de retargeting (5-8 ori);
- Bucură-te de rezultate!
Rezultate obținute

Buget investit: 132 lei;
Vânzări generate: 1354 lei;
Return of Ad Spend (ROAS): 10,26

Buget investit: 30,82 lei;
Vânzări generate: 1967 lei;
Return of Ad Spend (ROAS): 63

Buget investit: 267 lei;
Vânzări generate: 6726 lei;
Return of Ad Spend (ROAS): 25,17

Buget investit: 10 lei;
Vânzări generate: 1080 lei;
Return of Ad Spend (ROAS): 108,89
Concluzii
Reclamele de retargeting, fie că vorbim despre cele de pe Google, Facebook sau YouTube, au același scop:
Acela de a apărea de cât mai multe ori în fața potențialului client pentru a-l convinge să facă achiziția de la tine.
Dacă e folosit așa cum trebuie, tipul ăsta de promovare poate să îți aducă rezultate excelente cu o investiție minimă.